Werkgroep bij de PKN streekgemeente Frieslands End

Op zondag 4 februari was de werkgroep bij de PKN streekgemeente Frieslands End in Makkinga uitgenodigd om iets te vertellen over Amnesty in het algemeen en brieven schrijven in het bijzonder.

Het algemene gedeelte heeft Karin Tersmette voor haar rekening genomen en ze vertelde wat Amnesty doet en waarom we dit met zoveel vrijwilligers en betrokkenen doen. Jan Slot heeft het deel over het brievenschrijven verder uitgediept, waarbij hij verteld heeft wat hem beweegt om al zeker 15 jaar elke maand het brievenschrijven onder de aandacht te brengen van de kerkgangers in Oosterwolde. Na de kerk was er gelegenheid om na te praten en om eigen ervaringen te vertellen en te delen.

Wij (de werkgroep van Amnesty in Ooststellingwerf), worden graag uitgenodigd om op deze wijze onze betrokkenheid te delen. Maar dat mag ook anders. Elke keer passen wij de insteek aan aan de situatie. Wil je een avondvullend programma of een kleine bijdrage van 5 minuten? Wij komen graag vertellen over mensenrechten.