Write for rights in Ooststellingwerf

Ieder jaar rond 10 december – Internationale dag van de Rechten van de Mens – worden wereldwijd miljoenen brieven geschreven tegen onrecht. Voor mensen die ten onrechte vastzitten, of bedreigd en gemarteld worden omdat ze opkomen voor hun rechten. Ook in Ooststellingwerf komen mensen samen tijdens de Write for Rights schrijfactie van Amnesty International.

Op vrijdag 9 december a.s., tussen 10 en 12 uur, kun je een brief schrijven in de raadszaal van het gemeentehuis in Oosterwolde. De aftrap wordt gedaan door Jan Slot en Agnita Ykema. Zij schrijven de eerste brieven. Agnita en haar onlangs overleden man Siep brachten tientallen jaren maandelijks brieven rond naar de deelnemers aan de schrijfactie van Amnesty International. Jan Slot is al even lang elke eerste zondag van de maand in Het Anker te vinden met brieven in het kader van de maandelijkse schrijfactie.

Zaterdag 10 december worden van half 11 tot half 2 brieven geschreven in de bibliotheek in Oosterwolde.

Albert Heijn heeft op 10 december ook een plek voor Amnesty ingeruimd: tussen 12.00 en 16.00 uur is de werkgroep Ooststellingwerf daar te vinden met petities, voorbeeldbrieven en groetenkaartjes.

Schrijf een brief, verander een leven:

kom langs, schuif aan en doe mee!